Waar kunnen we mee helpen?
FAQ
Hier vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Als het antwoord dat je zoekt niet beschikbaar is, neem dan gerust contact met ons op. Het team helpt je graag verder!
Artikelen & Voorraad
Hoe kan ik mijn ringmaat meten?
Je kunt je ringmaat op een aantal manieren bepalen. Hieronder vind je de de maattabel. Uitgebreide instructies over het meten van je ringmaat vind je onze Ringmaat Guide
Worden sieraden die verkocht zijn nog aangevuld?
Alle ringen die we aanbieden binnen onze vintage collectie zijn uniek en one-of-a-kind! Wij zijn constant op zoek naar de prachtigste vintage en pre-loved treasures dus de kans is aanwezig dat er een soortgelijke ring nog eens beschikbaar komt! Mocht er een ring geretourneerd worden kan de ring terug op voorraad komen.
Bij ieder uitverkocht artikel is het mogelijk om een e-mail notificatie te krijgen wanneer het artikel weer terug op voorraad komt. We adviseren je hiervoor aan te melden zodat je zeker niets mist!
Wat zijn made-to-order sieraden?
Naast onze vintage collectie hebben wij ook onze eigen gbop collectie. Deze collectie van vintage inspired juwelen worden speciaal voor jou gecreëerd en kunnen om die reden niet geretourneerd worden. Indien het een made-to-order sieraad betreft staat op de productpagina aangegeven. Mocht je twijfelen kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen!
Hoe moet ik mijn sieraad onderhouden?
Ondanks dat sieraden van goud zijn, zijn deze nog steeds kwetsbaar voor invloeden van buitenaf. Het is daarom aan te raden niet te zwemmen, douchen, schoonmaken of slapen met je sieraad. Ook komen er via de huid stoffen vrij die kunnen reageren met het sieraad. Het is dan ook aan te raden om eerst je dagelijkse verzorging (make-up, parfum etc.) te doen en daarna het sieraad om te doen. Na verloop van tijd kunnen je gouden sieraden er alsnog wat minder shining uitzien als toen je de sieraden kocht.
Goud sieraad reinigen
Maak een lauw warm sopje met een beetje groene zeep en was het sieraad met een doek of een zachte tandenborstel schoon. Laat het sieraad na het wassen uitdrogen op een zachte doek.
Sieraad met diamant reinigen
Sieraden met diamanten kunnen dof worden door invloeden zoals vet, zeep en andere oliën. Het reinigen kan op een aantal methoden.- Maak een sopje in een kommetje van lauw warm water en een beetje afwasmiddel.
- Borstel met een zachte tandenborstel het sieraad in het kommetje. (Bij het eventueel loskomen van de steen zul je deze niet kwijtraken)
- Leg het sieraad in een zeef en spoel hem schoon met stromend water om zeepresten te verwijderen
- Dep het sieraad droog met een pluisvrije doek.
Sieraad met andere edelstenen reinigen
Sieraden met andere edelstenen zoals citrien, amethist, saffier of topaas zijn ook gevoelig voor vetten en parfum. Deze sieraden kunnen echter ook gereinigd worden op dezelfde methode als sieraden met diamant.
Overig Laat je sieraad ieder jaar controleren door een juwelier of goudsmid. Zij controleren je sieraad op zetting en andere vormen van slijtage.
Ontvang ik garantie op mijn aankoop?
Absoluut! Bij gbop staat kwaliteit en service hoog in het vaandel!
Je ontvangt 30 dagen garantie op je aankoop. Controleer je bestelling goed zodra je deze hebt ontvangen, indien er problemen zijn met je bestelling vernemen wij dat binnen 48 uur na ontvangst. Bij het vermaken van sieraden op eigen initiatief bij een externe partij vervalt de garantie van gbop.
Verzending & Retourneren
Wat is de levertijd?
Alle bestellingen die op werkdagen voor 14.00 geplaatst worden, worden dezelfde dag nog verzonden!
Let op: Door feestdagen kan de druk op de logistieke bedrijven toenemen waardoor bestellingen vertraagd kunnen zijn. Wij doen ons uiterste best om de bestellingen zo spoedig mogelijk te bezorgen, maar helaas ligt dit niet in onze handen. We hopen op je begrip hiervoor.
Wat zijn de verzendkosten?
Alle bestellingen die op werkdagen voor 14.00 geplaatst worden, worden dezelfde dag nog verzonden! Al onze sieraden worden verzekerd verzonden. Wij maken gebruik van PostNL voor binnenlandse zendingen en DHL of UPS voor buitenlandse zendingen.
Let op: Door Corona en feestdagen kan de druk op de logistieke bedrijven toenemen waardoor bestellingen vertraagd kunnen zijn. Wij doen ons uiterste best om de bestellingen zo spoedig mogelijk te bezorgen, maar helaas ligt dit niet in onze handen. We hopen op je begrip hiervoor.
Nederland
Gratis vanaf €150,-
Verzekerde verzending €7,25
Duitsland & België
Gratis vanaf €300,-
Verzekerde verzending €12,-
Frankrijk
Verzekerde verzending: €15,-
Andere internationale zendingen
Staat jouw land van verzending er niet tussen en zou je graag een bestelling willen plaatsen of heb je andere vragen? Stuur ons een bericht op via de chat, Instagram of e-mail naar info@gbop.nl
Wat zijn de verzendmethoden?
Alle standaard bestellingen en alle zendingen binnen Nederland worden verzonden met PostNL.
Buitenlandse bestellingen worden verzonden met DHL.
Wat gebeurd er als ik niet thuis ben?
Indien je niet thuis bent op het moment van leveren wordt het pakket naar het dichtstbijzijnde pakketpunt gebracht. Daar ligt het pakket voor je klaar om af te halen.
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Wij hopen natuurlijk dat je blij bent met jouw gbop aankoop! Maar mocht het toch voorkomen dat je niet helemaal tevreden bent, kun je je bestelling altijd binnen 14 dagen retourneren. *
Let op! Het retourneren van made-to-order sieraden is niet mogelijk!
Onderstaande stappen laten zien hoe jij je sieraad kunt retourneren aan gbop.
1. Vul het retourformulier in dat je hier kunt downloaden. (Here in English)
2. Verpak de items in de originele doos of een andere stevige kartonnen doos. Voeg het retourformulier toe aan het pakketje. Zorg dat de doos goed dicht is gemaakt en dat het sieraad voorzien is van het gbop label. Zonder dit label kunnen wij de retour niet aannemen.
3. Stuur het pakketje met Track & Trace (en bij voorkeur aangetekend) naar het onderstaande adres;
gbop
(Postbus 8525)
Reactorweg 17
3542 AD Utrecht
Let op! De kosten voor het retourneren van je bestelling zijn voor eigen rekening en we raden het aan om een bewijs van verzending met traceer gegevens te bewaren. Als het retour pakketje verloren raakt is dit niet onze verantwoordelijkheid.
Heb je naar aanleiding van bovenstaande nog aanvullende vragen? Neem dan gerust contact op via onze sociale kanalen, chat of stuurt een email naar info@gbop.nl
Leveren jullie wereldwijd?
gbop levert standaard binnen Europa. Woon je buiten Europa en zou je toch graag een bestelling plaatsen? Neem dan contact op via chat, Instagram of email naar: info@gbop.nl
Betaling & Restitutie
Welke betaalmethoden accepteren jullie?
Wij accepteren de volgende betaalmethoden; IDEAL, Visa, Mastercard, Maestro, Klarna, Sofort, & Bancontact
Ik woon buiten de EU, kunnen er extra kosten in rekening gebracht worden?
Als je buiten de EU woont kunnen er invoerrechten worden geheven over artikelen die je in jouw land importeert. De belastingen en invoerrechten zijn voor eigen rekening.
Wanneer ontvang ik de terugbetaling van mijn retour?
Nadat je een ontvangst bevestiging hebt ontvangen van jouw retour kan het tot 10 werkdagen duren totdat je het aankoopbedrag teruggestort hebt gekregen. Wij kunnen enkel restitueren aan de oorspronkelijke betaalmethode.
Contact
Staan jullie open voor samenwerkingen (Print, merken of influencers)?
Absoluut! Zie jij mogelijkheden als ondernemer, content creator of marketeer? Stuur ons dan een berichtje op social of email naar info@gbop.nl
Hebben jullie een bezoekadres?
Het is mogelijk om ons op afspraak te bezoeken. Bekijk deze pagina om een afspraak te plannen.
Contact & Pers
Je kunt ons bereiken via onderstaand email adres, de chat of stuur ons een bericht op Instagram! info@gbop.nl
Heb je nog vragen? We helpen je graag verder! Stuur ons een e-mail op info@gbop.nl. We trachten je mail binnen 24 uur te beantwoorden.